fbpx

V termínu od 24. do 30. července proběhla nejdelší akce naší školy – Letní škola pro děti. Letní škola pro děti neslouží pouze jako dětský tábor, ale hlavně jako místo, kde můžeme prohlubovat vztahy se školou Kido Ryū z Chrudimi a kde se můžeme zdokonalovat v umění Jūjutsu.

V pondělí 24. akce odstartovala, tentokrát v Budišově nad Budišovkou. Všichni jsme se zabydleli, poskládali tatami a mezitím už byl čas večeře. Po večeři jsme se rozdělili do čtyř týmů a odstartovala celotáborová hra s tématikou Želvy ninja. Prvním úkolem každého týmu bylo vyrobení týmové vlajky. Všechny týmy se do toho pustily a výsledky stály za to.

Úterý začalo, jako i každý následující den, rozcvičkou. Po rozcvičce jsme se šli pořádně nasnídat, protože před námi bylo první cvičení, které zabralo celé dopoledne. Cvičení se neslo v duchu tai sabaki (pohybů/přemisťování těla). Na oběd jsme chodili do restaurace poblíž, kde výborně vařili. Po odpoledním klidu přišla na řadu první část filmu Želvy ninja, na kterou navazovala i hra – Náhoda. Princip celé této hry je založen pouze a čistě na náhodě. Vyhrává tedy ten, co má největší štěstí. Rekordním časem bylo 9 minut. Po hře následoval opět blok cvičení, po kterém již přišla na řadu večeře. Večerní program se skládal z videoukázek, jež se týkaly bojového umění. Děti viděly, jak mohou vypadat tradiční školy. Ukázky byly obohaceny o výklad Richarda ze školy v Chrudimi.

Ve středu se prohodil dopolední a odpolední blok – dopoledne jsme zhlédli druhou část filmu a následovala hra Hashi. Hra spočívá v práci se svoji vlastní hlavou a v motivaci. Obecně řečeno, šlo o vydržení v určité pozici co nejdelší čas. I zde padl velmi chvályhodný rekord – stání na jedné noze na židli celé dvě hodiny. Odpoledne pokračovalo na tatami.

Čtvrtek byl velmi zajímavým dnem, jelikož zde proběhla velmi oblíbená aktivita a to Bojovka (lépe řečeno Bojovka proběhla až následujícího dne ve 2 ráno). Našim želvám byly ukradeny vlajky a jejich úkolem bylo získat je zpět. Musely projít cestou plnou nástrah a nepřátel. Všem týmům se nakonec podařilo vlajku získat zpět. Přes den probíhalo cvičení – dopolední i odpolední. Večer před bojovkou jsme navštívili letní kino, kde promítali Dungeons and Dragons.

Pátek byl prohlášen za den zmaru. Sice byl program posunut (kvůli Bojovce) a dopoledne bylo pozvolnější, ale i tak byl den velmi náročný. Dopoledne jsme navštívili farmu, kde jsme viděli práci se stádem a muzeum břidlice a odpoledne se vydali na výlet. Nebyl to jen tak ledajaký výlet, byla to zároveň mise na nepřátelské území. Jelikož je nepřátelské území nebezpečné, oba týmy nasbíraly dostatek trestných bodů, za což jim byly odebrány končetiny. Zde se musela ukázat pravá týmová spolupráce, jinak by postřelené želvy nedorazily zpět na základnu. I přes velký zmar a vyčerpání se nakonec všichni v pořádku vrátili a večer stihli i opéct špekáčky.

V sobotu nastalo velké finále. Želvy se postavily Trhačovi a musely ho jednou pro vždy porazit. Souboj se uskutečnil formou randori (cvičný souboj), nejprve mezi týmy, poté vítězný tým skolil Trhače. Tento program zabral celé dopoledne. Po obědě jsme se vypravily na místní přírodní koupaliště. Stihli jsme se sice okoupat, bohužel nám ale počasí nepřálo a museli jsme se pak rychle utíkat schovat před bouřkou.

Neděle byla zkrácená, ale i tak jsme dopoledne stihli poslední cvičení Letní školy. Odpoledne se neslo v duchu uklízení a balení domů. Celotáborová hra byla zakončena a týmy dostaly odměny podle zásluh.

Děkujeme všem zúčastněným a budeme se těšit zase na další společné akci!