fbpx

Naše letošní letní škola byla oproti těm v minulých letech, na které jsme byli my i studenti zvyklí, trošku jiná. Místem konání byla Lomnice u Rýmařova – ubytovaní jsme byli v krásném a útulném penzionu Lomnický šenk, kde jsme si i jednu místnost upravili a zvelebili jako provizorní dōjō, kde jsme cvičili. Letní škola byla kratší, od středy 12. do soboty 15. srpna, takže cvičení bylo o něco intenzivnější každý den, abychom se toho stihli naučit co nejvíce. Hlavní změnou ale bylo, že jsme si tuto školu pořádali sami a účastnili se jí pouze studenti naší školy, takže celý program probíhal v „rodinnějším kruhu“ celkem devíti lidí.

Jak jsem již psala, letní škola začala ve středu 12. srpna odpoledne. S některými studenty jsme se sešli o něco dříve už na opavském Východním nádraží, a odtud jsme společně vlakem dojeli až do Lomnice. Tam jsme se ubytovali, postavili v dōjō tatami a seznámili jsme se s prostředím kolem – les, rybník i vesnice, ve kterém většina z nás byla úplně poprvé.

Pak nás čekala večeře. Hned u ní jsme zjistili, že nás tady čekají opravdu obří porce, které byly ještě navíc i moc dobré, a to pochopitelně všichni uvítali s velkým nadšením. 😁

Po večeři jsme letní školu zahájili ještě úplně oficiálně prvním cvičením a po něm už jsme byli docela unavení, takže jsme šli brzy spát, abychom se dobře připravili na další den.

Ve čtvrtek jsme se probudili do krásného slunečného dne, a jak už to tak na pobytových akcích bývá, začali jsme jej klasicky rozcvičkou.

Protáhli jsme se pořádně na náročné celodenní cvičení, pak jsme se na to u snídaně i náležitě posilnili a čekal nás dopolední cvičební blok. Letní škola byla zaměřená hodně na techniky velkých porazů, takže jsme začali právě těmi. Prokládali jsme je pákami jako třeba kote hineri nebo san kyo, abychom pořád jen nepadali a cvičení bylo rozmanitější.

Protože bylo celý den poměrně horko, už dopolední blok nás docela zničil, takže po obědě v odpoledním klidu jsme se jen „vyplácli“ na sluníčko nebo na postel v pokoji a užívali jsme si chvilku klidu.

Prvním odpoledním blokem byla teorie. Začali jsme tak trošku „školním stylem“ a řekli jsme si něco o historii Budō a dělení japonských bojových umění. Pak nás ale postupně debata zavedla do úplně jiných končin a téměř dvakrát tak dlouho, než bylo plánováno, jsme probírali různá filozofická témata, protože i filozofie do celkového komplexního studia nepochybně patří. Myslím, že tyto debaty a myšlenky nás všechny určitě obohatily a budeme na ně vzpomínat ještě hodně dlouho.

Pak nás čekal odpolední blok cvičení, kde jsme si dali podruhé v jednom dni trochu do těla, ale zase si aspoň trochu mohl odpočinout náš mozek. Po večeři – aby letní škola nebyla pořád jen o cvičení – jsme si připravili několik her. Zahráli jsme si v lese bojovku Dobyvatelé a obránci, při které jsme statečně ve dvou týmech dobývali nebo bránili naši školní vlajku.

A večer po sprše jsme si už jako klidovější aktivitu zahráli Aktivity.

Hry nás tak bavily, že jsme si dokonce o kousek protáhli večerku, ale určitě to stálo za to!

pátek dopoledne jsme se, abychom každé dopoledne jenom necvičili, vydali na výlet. Měli jsme z Lomnice namířeno směrem na Velký Roudný, což je sopka hned vedle obce Roudno. No a z druhé strany je hned vedle obce Roudno Slezská Harta. Slunečné počasí nás přesvědčilo a místo sopky jsme se šli radši okoupat. I tak jsme ale ušli více než 10 km.

Cestou zpátky na autobus se počasí úplně otočilo a spustila se šílená průtrž mračen. Trošku jsme se báli, že se snad nakonec ani nedostaneme zpátky na penzion, kvůli „malému incidentu“ s autobusem, nakonec ale vše dobře dopadlo a na penzionu jsme se jenom převlékli a šli jsme si dát dobrý teplý oběd. Po obědě se začala projevovat fyzická únava a nejednoho z nás z výletu bolely nohy, takže bylo štěstí, že byl naplánovaný druhý teoretický blok. Opět jsme rozvedli neskutečné filozofické debaty, tentokrát na téma vnitřních faktorů v Budō. Zase se nám to trošku protáhlo, takže po teorii následovalo už jenom krátké cvičení pro studenty, kteří měli skládat zkoušku – bylo tedy potřeba ještě trochu přípravy.

Páteční večer byl náš poslední večer na letní škole, proto jsme si jej chtěli udělat opravdu příjemný a společně jsme se podívali na krásný film Poslední samuraj. Kdo jej neviděl, my všichni můžeme určitě vřele doporučit!

Sobota byla naším posledním dnem. Ani tady jsme studentům nedali nic zadarmo a opět nás čekala ranní rozcvička, pak snídaně a poslední cvičení letní školy.

Poté oběd a balení věcí, a pak možná pro některé nejdůležitější část – zkoušky. Zkoušení byli celkem 3 naši studenti a všichni zkoušku zvládli velice pěkně – gratulujeme!

I když se zkouška trošku protáhla a my jsme pak museli vystřelit jako namydlení blesci, vlak zpátky domů jsme naštěstí stihli a tady naše letní škola 2020 skončila už nadobro. My jsme si odvezli spoustu zážitků, poznatků i zkušeností a věříme, že tomu tak stejně je i u našich studentů!